Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Багатьох цікавлять особливості подорожі на власному автомобілі за кордон.  Особливо хочуть дізнатися цю специфіку ті, хто їде за кордон на своєму автомобілі вперше.

Як підготувати автомобіль для подорожі за кордон

Автомобіль повинен бути справний і пройти ТО;  мова йде про повноцінний, а не про формальне техогляд.

В автомобілі повинні знаходитися: аптечка, вогнегасник, знак аварійної зупинки, запасні лампочки (іноді їх запитують при перевірці), світловідбиваючий жилет.

Передні скла автомобіля не повинні бути тонованими, якщо це не заводська опція.

З документів необхідно мати:

  • права і техпаспорт на автомобіль (техпаспорт перевіряють на кордоні);
  • автомобільну страховку на період подорожі (Green Card), без неї не випустять, і її можна купити в страховій компанії або прямо на кордоні.

 Під час автоподорожі знадобляться:

навігатор, смартфон і автомобільне кріплення на нього;  паперові карти автомобільних доріг для наочності;  палатка - для економії на готелях або щоб заночувати, якщо сподобалося місце; ліхтар.

 Черга на кордоні

Рано вранці вона зазвичай менше;  але в будь-який час дня можна потрапити на "пересменку" й затриматися.  Хоча перетинати кордон краще в неділю і в дні релігійних свят - в цей час менше гастарбайтерів.

Прикордонний та митний контроль

Це дві різні служби.  Часто автомобілі країн ЄС і всі інші автомобілі стоять в різних чергах - звертайте увагу на вивіски та на номери машин в черзі.

Не хвилюйтеся, якщо корпус вашої машини має незначні пошкодження - відколи, невеликі тріщини скла, злегка пом'ятий бампер - на кордоні на це зазвичай не звертають уваги.

Не нервуйте й ніколи не поводьтеся грубо з митниками та прикордонниками.

Особливості автомобільної подорожі після перетину кордону

Правила дорожнього руху в країнах, переважно, однакові;  все відображено на знаках, в тому числі, обмеження швидкості й правила стоянки/зупинки.

Стоянка або зупинка?

Це різні речі, і на цьому помиляються навіть досвідчені водії;  уважно читайте знаки й таблички;  звертайте увагу на те, як і де паркуються місцеві.

 Платний проїзд автобанів

Для кожної країни - свої способи оплати, варто поцікавитися цією інформацією до поїздки;  але зазвичай відразу після перетину кордону можна побачити інформаційні щити з текстом і картинками, за якими все зрозуміло. 

Зазвичай на першій же заправці після перетину кордону купуються відповідні наклейки на скло.  Є також система шлагбаумів і застосовується оплата за фактом проїзду.  Угорці, наприклад, просто дають чек і заносять номери автомобіля в свою базу даних.

Заправка пальним за кордоном

У більшості країн ЄС процес заправки пальним наступний: вставляєш пістолет в бак, заправляєшся, і тільки потім йдеш платити в касу за фактом заправки.  Ніяких чайових заправнику! Часто заправників немає взагалі.

Майже у всіх країнах Європи є автоматичні заправки самообслуговування.  Там така особливість: при оплаті картою можуть додатково заблокувати значну суму - до 100 євро на карті.  Це крім того, що ви заплатили за паливо.  Через один-три дня її розблокують.  Якщо кількість грошей у вас обмежена або просто не хочете, щоб блокували гроші - заправляйтеся на звичайних заправках або платите готівкою.  Не втрачайте пильності і по можливості об'їжджайте заправки самообслуговування - вони, як правило, знаходяться в сільській місцевості.

 Що робити, якщо автомобіль зламався за кордоном

Те ж саме, що і на Батьківщині.  Їхати на найближче СТО або викликати аварійну машину - для цього на автобані через рівні проміжки часу стоять безкоштовні телефони виклику аварійки.  Якщо немає телефону в полі видимості або СТО - зверніться до поліцейського, 100% допоможе.

На автобані в разі поломки, крім усього іншого, потрібно надіти світловідбиваючий жилет, потім йти дзвонити в техдопомогу.

 

За матеріалами LIFEISTRAVEL.COM.UA