Рейтинг користувача: 5 / 5

Активна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зірка
 

Бажання єгиптян "поласувати" вмістом гаманців туристів величезне. Мабуть, за цим показником Єгипет випереджає всі туристичні країни.

При цьому єгиптяни не дуже розбірливі у виборі методів, і часто використовують технології, дуже сумнівні з моральної точки зору.

Розповімо про найпоширеніші випадки шахрайства.

Шахрайство перше - пляжні рушники

У більшості пляжних готелів туристам видають при заселенні спеціальні картки. За цими картками туристи отримують пляжні рушники. В умовах проживання чітко сказано, що всі картки туристи повинні здати в кінці проживання, а за втрату картки або рушника покладено штраф. Штрафи великі - від 10 до 30 доларів, що ніяк не в'яжеться з якістю рушників, які часто можна назвати "ганчірками".

Природно, ситуація втрати вами рушників дуже вигідна готелю, бо він продає б\у рушник вартістю 2 долари за 20 доларів.

Часто туристи виходять з басейну або з моря й виявляють, а рушників немає. Звичайно, ваш рушник хтось міг взяти помилково, адже вони всі однакові по зовнішньому вигляду. Але зустрічаються готелі, де по території ходить спеціальна людина з персоналу й збирає рушники, які здалися йому безгоспними. Таким способом готель заробляє на туристах, хоча й безчесним чином.

Висновки. Ми рекомендуємо брати свої пляжні рушники, причому такі, щоб їх ніяк не можна було сплутати з готельними. Картки сховайте в сейф, щоб їх випадково не забрав прибиральник. Крадіжка карток прибиральником - ще один підвид цього шахрайства.

Шахрайство друге - платний мінібар

Ви їдете в готель за системою "all inclusive" і вважаєте, що всі прохолодні і алкогольні напої місцевого виробництва для вас включені у вартість проживання. Ви приїжджаєте в готель, ви втомилися, і бачите в холодильнику номера пляшечку холодного пива Stela або Sakkara. Ви точно знаєте, що це пиво місцевого виробництва, і воно повинно входити в "all inclusive". Прибиральник дбайливо додає вам нові пляшки замість випитих, і життя здається прекрасним, оскільки до бару навіть ходити не треба. Відпочинок вдався!

Але при виїзді з готелю вам виставляють рахунок. Виявляється, що весь вміст міні-бару платний. Але суть шахрайства не в факті платного міні-бару, а в ціні його вмісту. За пляшку єгипетського пива просять близько 5 доларів, що ніяк не відповідає його якості.

На жаль, в Єгипті немає ніяких законів, які б визначали поняття "all inclusive". Раз немає закону або стандарту, то кожен готель визначає набір послуг по "all inclusive" самостійно.

Висновок. Завжди цікавтеся заздалегідь, чи включена послуга в "all inclusive" чи ні. І це стосується не тільки міні-бару, а всіх послуг взагалі.

 Шахрайство трете - перекладання речей в затишний куточок номера

Всі співробітники готелів розуміють, що злодійство - кримінальний злочин, і шанси бути спійманим є завжди. Тому вони винаходять більш хитромудрі схеми відбирання цінних речей у туристів. У день вашого виїзду з готелю в номер входить прибиральник. Він входить в приміщення під виглядом прибирання, і ви його не зможете ні в чому звинуватити. Звичайно, він не буде нічого красти. Але він шукає цінні речі й ховає їх так, щоб ви їх не знайшли. У підсумку, вам вже потрібно здавати номер, а ваша цінна відеокамера кудись поділася. Ви судорожно згадуєте, де могли її залишити. Але часу вже немає, і ви їдете без неї. Прикро, звичайно, але літак не буде вас чекати.

Задоволений прибиральник чекає вашого від'їзду, входить в номер і забирає річ, адже він знає, куди її сховав. Таким способом вони крадуть речі, не ризикуючи бути спійманим "за руку". А навіть якщо зловлять, він просто скаже, що знайшов річ випадково під час підготовки номера для наступних постояльців.

Висновок. Перевіряйте номер досконально перед виїздом. Обшукайте всі полиці, навіть якщо ви ними не користувалися. Подивіться під ліжко і за нею. Особливу увагу зверніть на полиці, які знаходяться високо, предмети на них не завжди видно. Перевірте за шторами й під матрацом ліжка. І ще подивіться за дзеркалами і картинами, там люблять ховати гроші й картки для рушників. Якщо в номері є холодильник, і він встановлений в ніші шафи або тумбочки, то обов'язково подивіться за цим холодильником. Виверніть постільну білизну або прощупайте її.

Шахрайство четверте - страховка тільки на екскурсії ТО

З цим стикаються 95% туристів-пакетників, якщо не 99%. Ви приходите на зустріч з вашим готельним гідом, і він пропонує вам придбати екскурсії. Ціни у нього на 30-50% дорожче, ніж у сторонніх туристичних фірм. При цьому він розповідає вам легенду, що ваша медична страховка діє тільки в тому випадку, якщо ви купите екскурсію у нього. В інших випадках страховка недійсна. Звичайно, це не так.

Читайте ваш страховий поліс, там таких умов немає й бути не може. Це пряме порушення всіх законів про конкуренцію, і жодна страхова компанія на таке не піде.

Поміркуємо про ціну екскурсій. Припустимо, що туроператор набрав екскурсію тільки для своїх клієнтів. В цьому випадку завищена ціна цілком може бути виправдана. У цій екскурсії може бути більш компетентний гід, або більш комфортний автобус, або більш насичена програма. Але трапляється так, що ви купуєте екскурсію у готельного гіда й платите 60 доларів, а в автобусі поруч з вами сидить людина, яка купила її в сторонньому агентстві за 40 доларів. Ви заплатили різні гроші за однакову послугу. Це вже справжній "розвод".

Шахрайство п'яте - ціна візи +2 долара

Ви прилітаєте в Хургаду, доїжджаєте на автобусі до зони прибуття в аеропорті. Тепер вам потрібно купити єгипетську візу та заповнити міграційну карту Єгипту. І тут ви бачите представника вашого туристичного оператора, який дбайливо роздає візи туристам. Який чудовий сервіс, думаєте ви!

Ви підходите до цієї людини, він швидким рухом руки наклеює візу вам в паспорт, і вимагає 27 доларів. Як же так, віза коштує 25 доларів! Виявляється, це така послуга доставки візи з ціною +2 долара. Насправді - справжній "розвол", адже до офіційного віконця банку всього 100 метрів.

Візу потрібно купувати в банку в аеропорту, там вона коштує 25 доларів. Міграційну карту можна взяти там же.

Висновок. Нікуди не поспішайте. Ці люди наживаються саме на тому, що ви поспішаєте, хоча поспішати нікуди не треба. Спокійно йдіть в банк і купуйте візу за справжню вартість. Пам'ятайте, автобус без вас не поїде, звичайно, якщо ви не запізнитеся на цілу годину.

Шахрайство шосте - продавці послуг

Уже в готелі до вас постійно будуть підходити продавці різних послуг - пропонувати екскурсії, незабутню фотосесію, баню й хаммам, похід в ресторан, шопінг-тури та багато іншого. Запам'ятайте головне правило. Якщо ви не хочете купувати послугу, то відповідайте завжди одним словом - НІ. Не треба говорити фрази "зараз не буду, підходите завтра" або "потім подумаємо". Дуже багато туристів стикалися з таким "розводом". До вас підходить людина й пропонує екскурсію. Ви говорите щось на кшталт: "Ми тільки приїхали, підходь завтра". Наступного дня він підходить до вас ще раз і заявляє, що ви виявили бажання поїхати з ним на екскурсію, і не з'явилися. Тепер ви повинні заплатити йому 50% її вартості в якості неустойки. Звичайно, ніхто вас не зобов'яже платити. Ви офіційно йому нічого не обіцяли й боргів перед ним немає. Ви маєте повне право "послати його куди подалі". Але ситуація вже неприємна. Він починає кричати й погрожує викликати поліцію. Багато туристів платять зі страху. Подумайте, чи потрібна вам таке нервування? Відповідайте завжди - НІ, і ніякими іншими фразами. Навіть коли вас перепитають, чому це так, відповідайте знову - НІ, і ніяких пояснень.

Шахрайство сьоме - вимога сплатити в готелі неіснуючі послуги або псування майна

Таке шахрайство є ініціативою не стільки готелю, скільки окремих його співробітників. Проходить воно так. Ви виселяєтесь з готелів, і тут у вас просять паспорт, щоб щось звірити. Як тільки ваші документи виявляються у співробітника готелю, він заявляє, що ви користувалися будь-якими послугами чи зламали щось в номері. Ви повинні платити, інакше паспорт він вам не віддасть.

Це дуже неприємна ситуація, особливо коли вас вже чекає автобус в аеропорт. Тут вже немає часу сперечатися або чекати туристичну поліцію. Звичайно, ви нічого не ламали й не користувалися послугами, це спеціальна схема обману. Вони розраховують на те, що у вас не буде часу сперечатися. Вимагають суми при цьому невеликі - в межах 50 доларів. Весь дохід йде в кишеню співробітників готелю.

Висновки. Ніколи не давайте свій паспорт іншим людям. Пам'ятайте, що перевіряти документи має право поліція або інші компетентні органи. Давати паспорт співробітникові готелю можна тільки один раз при заселенні, і більше ніколи.

 Шахрайство восьме - MMS від компанії МТС

У абонентів компанії МТС в Єгипті спостерігається дуже цікавий ефект. Через пару днів після прибуття вам приходить MMS-повідомлення від одного з ваших друзів. Якщо ви зв'яжетеся з цією людиною, то переконаєтеся, що вона ніяких повідомлень вам не посилала. Але прийшло MMS повідомлення - оплатіть роумінг. Природно, ви не зможете подивитися це повідомлення, якщо у вас не підключена послуга "інтернет в роумінгу". Чергове повідомлення від компанії МТС якраз розповідає вам про те, як цю послугу підключити. Якщо ви не підключите послугу, то МТС буде вам постійно нагадувати: "У вас є непрочитане MMS- повідомлення! Раптом там щось важливе! Вам потрібно терміново його прочитати! ".

І такі повідомлення ви будете отримувати періодично. Мета всієї цієї схеми проста - спонукати вас підключити послугу міжнародного роумінгу та сильно спустошити особовий рахунок вашого мобільного телефону.

Звичайно, якщо ви звернетеся в МТС, то вони вам скажуть, що це якась помилка з повідомленнями.

Висновок. Заздалегідь визначтеся, чи потрібен вам зв'язок в поїздці або ви зможете обійтися без нього.

Джерело: Туристам про Єгипет