Tickets [CPS] UA

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Якщо ви - не просто турист, а той, хто хоче побачити побільше унікальних місць і споруд на планеті, а також шукає екстрим, то у вас є можливість проїхатись на автомобілі по найвищому транспортному мосту в світі.  Для цього вирушайте на південь Франції.  Віадук Мійо (Millau Viaduct) ‑ найвища в світі мостова споруда для транспорту, що піднімається над долиною річки Тарн, неподалік від міста Мійо.

 

У своєму арсеналі міст має цілих три рекорди - як володар найвищої мостової опори (244,96 метра), найвищої щогли, що вінчає опору (343 метра) і найвищого дорожнього полотна транспортного мосту, що лежить на висоті 270 метрів над землею.

Віадук Мійо носить статус одного з найбільших інженерних досягнень всіх часів і був удостоєний нагороди, врученої Міжнародною асоціацією дорожньо-мостового будівництва.

Куди веде міст Мійо

Будучи частиною високошвидкісної автомобільної магістралі А75, дана споруда служить найкоротшим шляхом з Парижа через місто Клермон-Ферран до Середземного моря, зокрема в місто Безьє, яке знаходиться на півдні держави в 15 км від морського узбережжя.

До зведення віадука дорожній рух між південною Францією, Іспанією і іншими французькими містами, через долину річки Тарн, мав деякі проблеми - в сезон відпусток і канікул ділянка страждала від перевантаженості і заповнювалася заторами на багато кілометрів.  Згодом ідея моста над долиною стала єдиним виходом із ситуації, що дозволило би скоротити шлях на 100 км, зменшити навантаження в курортний сезон, а також захистити місто Мійо від забруднень, викликаних безперервними автомобільними пробками.

 

Що спільного між Мійо та Ейфелевою вежею

Перші ідеї щодо будівництва віадука почали обговорюватися в 1987 році.  У липні 1996 року журі прийняло рішення звести вантовий міст з декількома прольотами, як це було запропоновано консорціумом, що складається з компаній французького інженера Мішеля Вірложо і Нормана Фостера, архітектора з Англії.  Реалізацією проекту займалася французька конструкторська компанія «Eiffage», в яку входять майстерні Густава Ейфеля, який побудував знамениту Ейфелеву вежу.  До 2001 року вже сформувався масштабний проект, і почалася його реалізація.  Спочатку були зведені величезні опори, разом з тимчасовими проміжними планками, щоб трохи спростити укладання.  Дорожнє полотно інженери з'єднували відразу з двох сторін - прикріплюючи секції одну за одною за допомогою спеціалізованої техніки.

Зводили мостову споруду майже три роки - офіційне відкриття відбулося 14 грудня 2004 року.

Характеристики моста Мійо

Інженерне диво світу являє собою дорожнє полотно завдовжки 2460 метрів і шириною 32 метри, стоїть на семи бетонних опорах, одна з яких майже на 20 метрів перевищує по своїй висоті Ейфелеву вежу.  Всього мостова споруда має вісім прольотів, два крайніх з них мають довжину 204 метри, а шість центральних - 342 метра.  Міст виконаний у формі півкола - його радіус дорівнює 20 кілометрам.  Загальна вага сталевого настилу віадука дорівнює 36000 тонн.  По обидва боки шосе встановлено спеціальний екран, який захищає автомобілістів і віадук Мійо від сильних поривів вітру.

Стан французького моста-рекордсмена регулярно фіксується за допомогою різноманітних датчиків, що вимірюють розтягнення, температуру, тиск, прискорення і т.д.

Спочатку швидкість руху по шосе віадука Мійо була обмежена в стандартних межах - до 130 км. на годину, але незабаром вона була знижена до 90 км/год. з метою знизити ймовірність аварій, тому що  водії часто гальмували, щоб насолодитися навколишніми пейзажами.

Вартість будівництва найвищого транспортного мосту в світі склала приблизно 400 млн євро.

Головний конкурент віадука Мійо на звання найвищого моста на планеті - Королівський міст, розташований в ущелині Колорадо в США, який лежить над річкою Арканзас і носить статус пішохідного.  Його висота - 321 метр, що робить його найвищим пішохідним мостом в світі.

Інженери припускають, що мінімальний термін служби віадука Мійо - 120 років.  Щорічно проводяться перевірочні роботи, що досліджують кріплення болтів, тросів, стан зовнішнього вигляду, щоб міст завжди був у відмінному стані.

Скільки коштує проїзд

Вартість проїзду легкового автомобіля по шосе моста Мійо влітку (липень-серпень) становить 9,10 євро, в інші пори року - 7,30 євро, для вантажного - 33,40 євро круглий рік, для мотоциклів - 4,60 євро круглий  рік.

 

Джерело Udivitelno.com