Tickets [CPS] UA

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Самостійна подорож на велосипеді по Європі передбачає знання правил рухудля велосипедистів.  У цій статті розглянемо правила, що існують в Німеччині. Що можна і чого не можна велосипедисту в Німеччині відповідно до існуючих там правил дорожнього руху?

 

  Зміст дайджесту:

 

Чи можна під час їзди на велосипеді в Німеччині слухати музику, розмовляти по мобільному телефону або об'їжджати автомобіль, який очікує на перехресті?  Існують численні помилки на цей рахунок.  Внесемо ясність в деякі питання.

 

Сім найбільших помилок, хибних уявлень

Хибне уявлення №1. Велосипедисти повинні їхати тільки по велосипедній доріжці, якщо вона існує.

Це хибне уявлення.  Дорога належить велосипедистам в тій же мірі, як і автомашинам.

Велосипедисти повинні тільки тоді використовувати зазначену знаками велосипедну доріжку, коли це зручно їм для їзди.  Якщо велосипедна доріжка забруднена щебенем, побутовим сміттям або перекрита автомашинами, то велосипедисти можуть звернути з неї на дорогу.  Велосипеди з вантажем і причепом, які на велосипедній доріжці виявляються занадто широкими, можуть також їхати по дорозі.

Навіть коли водії автомашин лають велосипедистів, які не їдуть по велосипедній доріжці, велосипедисти можуть, якщо нічого іншого не встановлено знаками, їхати по дорозі на свій страх і ризик (з дотриманням, звичайно, всіх заходів безпеки).  Там водії автомашин можуть краще їх бачити.

У той же час велосипедна доріжка повинна тільки тоді використовуватися велосипедистами, коли вона категорично позначена за допомогою одного з трьох спеціальних блакитних знаків.

Хибне уявлення №2. Не можна проїжджати повз автомобіля, що стоїть.

Це не так!  Велосипедисту дозволяється об'їжджати такий автомобіль з правого боку, якщо є для цього достатньо місця, і при дотриманні необхідної для цього маневру обережності. Але об'їзд дозволяється тільки між автомашиною і бордюром дороги.  Не можна при об'їзді проїжджати між автомобілями.

Хибне уявлення №3. Не можна їхати поруч з іншими велосипедистами.

Хоча, звичайно, безпечніше їхати один за одним, але все ж обов'язку їхати тільки один за одним для велосипедистів не існує.  Тому вони можуть їхати поруч, але при цьому враховувати дорожню обстановку і не створювати перешкод іншим учасникам дорожнього руху. На велосипедних доріжках принципово дозволяється велосипедистам їхати поруч один з одним, так само як на дорозі, коли велосипедисти їдуть групою, що складається з не менше 16 велосипедів.

Хибне уявлення №4. При їзді на велосипеді велосипедист повинен бути в захисному шоломі. 

Цього помилкового уявлення наполегливо дотримуються тому, що деякі суддя зменшують правові претензії велосипедистів на відшкодування шкоди, якщо травма їх голови була б менш важкою в разі використання захисного шолома (а вони шолом не використовували).

У такому випадку велосипедист отримає менше грошей, але для оцінки ступеня провини наявність шолома не є вирішальним фактором.

Закон однозначно говорить, що в Німеччині тільки водії моторних транспортних засобів: мофи, мопеда і мотоцикла, повинні носити захисний шолом, а не велосипедисти.  Чи повинні надалі носити шолом водії електровелосипедів, поки ще неясно.

Хибне уявлення №5. Використовувати тільки лампи освітлення, що працюють на батареї.

Це хибне уявлення, вірно воно тільки для гоночних велосипедів вагою менше 11 кг.  Для всіх інших велосипедів правила дорожнього руху наказують встановити на велосипеді діючу так звану  «Світлову машинку» на колесі, тобто  динамо.

Це означає, що динамо є обов'язковим елементом для велосипеда згідно з правилами, а ліхтар від батареї в будь-якому випадку є тільки додатковим пристосуванням.

Так як поліція часто задоволена тим, що велосипедисти взагалі користуються світлом при їзді, то чиновники рідко призначають штраф, якщо світло виходить не від динамо.  У Берліні, наприклад, навіть з цього приводу складено службову інформаційну вказівку.

Сучасний LED - ліхтарик встановлюється на рульовій колонці велосипеда.  Він може працювати від батареї або від динамо-машинки.  В останньому випадку ліхтарик створює набагато більш потужний світловий потік, і тому §67 положення про допуск до дорожнього руху (Straßenverkehrszulassungsordnung, StVZO) вимагає, щоб велосипед був обов'язково оснащений саме таким ліхтариком на додаток до звичайного ліхтарика з батареєю.  Справа в тому, що поліцейська статистика найбільш частою причиною аварій вважає недостатнє освітлення велосипедом дороги. Миготливе світло не дозволяється.

Хибне уявлення №6. Не можна слухати музику за кермом велосипеда.

Це не так!  Велосипедисту дозволяється слухати музику під час їзди на велосипеді за допомогою навушників на обох вухах.  Але при цьому він повинен бути впевнений, що цілком адекватно сприймає дорожню обстановку.  Це означає, що музика не повинна бути настільки гучною, щоб не можна було розрізнити попереджувальні сигнали транспортних засобів на дорозі.

Ці правила діють в рівній мірі як для велосипедистів, так і для водіїв автомашин.  Автомобілі також не можуть їхати в якості гуркотливої дискотеки.

Хибне уявлення №7. При їзді на велосипеді не можна тримати на поводку собаку.

Навпаки, правила дорожнього руху дозволяють собаці супроводжувати велосипедиста під час їзди.  Але при цьому велосипедист повинен тримати поводок в своїй руці, причому саме пальцями рук, а не обмотувати поводок навколо зап'ястя або прив'язувати його до керма велосипеда.  Це може бути небезпечним, якщо собака несподівано захоче вирватися.  Ну, а взагалі, є спеціальне пристосування, за допомогою якого можна надійно закріпити поводок на колесі велосипеда.

 Дев'ять найбільших заборон для велосипедистів в Німеччині

Заборона №1. Їхати по лівій стороні дороги за відсутності справа велосипедної доріжки.

Така поведінка велосипедиста небезпечна і веде до штрафу в 15 євро. Як і для всіх інших учасників дорожнього руху, для велосипедистів діє правило проїзду по правій стороні дороги.

Велосипедною доріжкою на лівій стороні дороги можна тільки тоді скористатися, коли це передбачається відповідною вивіскою. Так що велосипедисти повинні їхати праворуч по проїжджій частині дороги, якщо там навіть немає велосипедної доріжки.  При цьому тротуар не є альтернативою.

На тротуар можуть виїхати тільки діти у віці до 10 років.  Дорослі ж повинні їхати тільки там, де відповідний знак вказує на вільний рух для пішоходів і велосипедистів.  Причому на такому спільному шляху велосипедисти повинні озиратися на пішоходів і їхати з кроковою швидкістю.

Заборона №2. Їхати по тротуару і території, призначеної для пішоходів.

Для їзди велосипедистів призначається велосипедна доріжка.  На неї вказує спеціальна вивіска у вигляді кола блакитного кольору з білим велосипедом посередині.  Інші дороги для велосипедів позначаються за допомогою вивіски, на якій зображення велосипеда поміщається на білому тлі цього знаку.  При відсутності велосипедної доріжки дозволяється їзда по основній дорозі.

Їзда по велосипедній доріжці здійснюється в строго зазначеному вивіскою напрямку. Забороняється використовувати цю доріжку в протилежному напрямку.  Справа в тому, що такі велосипедисти-примари ведуть до аварій в 12 разів частіше, ніж якщо велосипедисти їдуть тільки в зазначеному напрямку.

Заборона №3. Їхати по дорозі з одностороннім рухом в протилежному напрямку.

Це дозволяється велосипедисту тільки тоді, коли така дорога дозволяє йому це робити, на що вказує спеціальний додатковий знак ( "Fahrradfahrer frei").  При відсутності такого знаку порушення зазначеного правила тягне за собою штраф в 20 євро.

Заборона №4. Перетинати пішохідний перехід, не злазити з велосипеда.

 В цьому випадку велосипедист повинен віддати перевагу автомобілю.  Якщо він цього не зробить і буде зачеплений автомобілем, то також буде нести провину за нещасний випадок, що стався при цьому.  Тобто  при русі по пішохідному переходу через дорогу (так званої «зебрі») велосипедист має ті ж права, що й пішохід, тільки тоді, коли він злазить зі свого велосипеда і штовхає його поруч з собою під час руху по переходу.

Заборона №5. Перевищувати швидкість руху.

Якщо швидкість руху обмежується за допомогою дорожніх знаків навіть в зонах малоінтенсивного руху, то не можна швидко їхати також і на велосипеді.  Однак, якщо відсутній відповідний дорожній знак, то можна всередині даної зони їхати швидше 30 км. на годину.

Заборона №6. Посадити людину на багажник велосипеда.

Згідно з новими правилами, велосипедисту можна взяти з собою тільки дітей молодше 7 років, та й то посадивши їх на спеціальне дитяче сидіння, встановлене на велосипеді. При цьому самому водієві велосипеда повинно бути не менше 16 років.  Ну, а хто дитину садить просто на багажник велосипеда, платить штраф 5 євро.

Заборона №7. Їхати на велосипеді в нетверезому стані.

Велосипедист в нетверезому стані робить не просто порушення громадського порядку, а кримінально каране діяння.  У кого в крові рівень алкоголю перевищує 1, 6 проміле, може бути позбавлений водійського посвідчення автомобіліста.  Справа в тому, що службовці відомства дорожньо-транспортного руху можуть зажадати від велосипедиста пройти медично-психологічну експертизу, за результатами якої може бути прийнято рішення про позбавлення водійського посвідчення.

Але навіть низький вміст алкоголю в крові велосипедиста (0,3 проміле і вище) тягне за собою використання правових заходів, якщо він став причиною дорожньої пригоди.

 Заборона №8. Розмовляти по мобільному телефону.

Під час їзди на велосипеді категорично забороняється розмовляти по мобільному телефону.  За порушення цього правила - штраф 25 євро.  Підстава цієї заборони: розмови по телефону відволікають від дорожнього руху.  Правилами допускається тільки використання велосипедистами пристосування для прослуховування музики (Freisprechanlage) з навушниками (Headset).  Але в разі аварії використання цих приладів може негативно позначитися на оцінці ситуації.

Заборона №9. Їхати на велосипеді, не тримаючись руками за кермо.

Така їзда карається доганою з боку добродушного поліцейського і грошовим штрафом в 5 євро, якщо той виявляється суворим службовцям.

 

Джерела: Exrus.eu, Tupa-Germania

Далі читати про правила велосипедного руху у Польщі

Відео – велосипедісти та їх правила у Німеччині